HEBREO 9: 1 ~ 22
9 • 1 Ang unang kasabotan may ka sugoan ug talaan. May santwaryo pod nga yutan-on. 2 May lawak ni nga gitawag og Balaang Dapit diin nahimutang ang tungtonganan sa suga ug ang talad nga nahimutangan sa tinapay nga ihalad sa Diyos. 3 Dihay tabil nga nag-ulang sa duha ka lawak. Sa ikaduhang lawak nga gitawag og Labing Balaang Dapit nga 4 may bulawang altar alang sa paaso sa insenso ug ang Arka sa Kasabotan nga giputos og bulawan. Dihay bulawang tadyao nga dunay manna. Sa sulod tua ang sungkod ni Aaron nga nanalingsing ug ang duha ka papan sa kasabotan. 5 Ibabaw sa arka ang duha ka anghel sa himaya nga milandong sa lingkoranan sa Pasaylo. Apan dili nato ikahulagway ang tanan.
6 Kay nahimutang man ang tanan sumala sa gikahulagway, ang mga pari kanunayong nanulod sa unang lawak aron pagtuman sa gimbuhaton. 7 Apan ang Labawng Pari mosulod makausa sa usa ka tuig sa ikaduhang lawak. Sa pagsulod magdala siya sa halad nga dugo alang sa iyang mga sala ug sa mga sala sa katawhan. 8 Pinaagi ini ang Espiritu Santo nagtudlo nato nga dili bukas ang agianan padulong sa santwaryo sa sulod samtang naa pa ang unang lawak. 9 Mahinungdanon kaayong pagtulon-an ang gilarawan karon. Ang mga gasa ug sakripisyo dili makahingpit sa naghalad, 10 kay kining mga ilimnon, pagkaon ug uban pang paagi sa paglinis pinaagi sa tubig mga tawhanong lagda. Buhaton ni hangtod sa panahon sa pagbag-o.
11 Apan karon si Cristo ipakita isip Labawng Pari nga may kalabotan sa mga maayong butang ining panahon sa kabag-ohan. Misulod siya sa santwaryo nga dili binuhat sa tawo, mas harianon ug mas hingpit. 12 Sa ato pa, dili minugna. Wala siya magdalag dugo sa mga kanding ug toro. Ang kaugalingong dugo ang gidala. Misulod siya aron pagkab-ot sa hingpit nga kaluwasan. 13 Kon ang pagsablig sa katawhan nga nahugawan sa sala og dugo sa kanding ug toro o ang pagkatagkatag sa abo sa laking baka maghatag og tawhanong kalinis ug kabalaan, 14 unsa pa kaha ang pagsablig sa dugo ni Cristo! Linamdagan sa tunhayng Espiritu, mihalad si Cristo sa kaugalingon isip walay buling nga halad ngadto sa Diyos. Ang iyang dugo mipapas sa mga daotan tang buhat. Sa ingon, makaalagad ta karon sa buhing Diyos.
15 Busa, si Cristo ang tigpataliwala sa bag-ong kasabotan o Kasabotan. Ang iyang kamatayon magbayad sa mga sala nga atong nabuhat ubos sa Daang Kasabotan. Ang saad gihatag sa tanang gitawag alang sa kinabuhing dayon. 16 Ingon sa tanang kasabotan, kinahanglang paaboton nga mamatay ang naghimo ini. 17 Ang kasabotan nalig-on sa kamatayon ug walay kahulogan samtang ang naghimo buhi pa. 18 Mao nga ang unang kasabotan gipanghimatuod pinaagi sa dugo. 19 Gipahibalo ni Moises sa nagkatigom nga katawhan ang tanang kasugoan sa balaod. Unya, mikuha siyag dugo sa toro ug kanding nga iyang gisagolag tubig. Nagkuha pod siyag isopo ug pulang panapton nga delana ug gisabligan ang libro sa kasabotan ug sa katawhan sa 20 pag-ingon: Kini ang dugo sa Kasabotan nga gisugo kaninyo sa Diyos. 21 Sa samang paagi, gisabligan niya sa dugo ang santwaryo ug ang tanang galamiton sa paghalad. 22 Sumala sa Balaod, halos ang tanang paglinis kinahanglang himoon sa dugo. Walay pasaylo kon walay dugo nga iula.
PAGPAAMBIT SA MENSAHE:
Sa unang kasabutan, ang gimbuhaton sa unang mga tinawag mao gayud ang paghalad sa mga mananap nga sinununog ug ang dugo sa mananap aron sa pagpapapas sa mga kasal-anan sa tawo, diin kun walay mga paghalad nan walay mga pagpasaylo nga mahitabo. Kining nga pamaagi gisagop usab sa mga Dios-dios nga pagtulun-an niadtong panahuna diin sila nagahalad usap sa mga mananap nga sinunog.
Apan sa dihang si Jesus nagpakamatay ug gilansang sa krus, wala na dawata sa Dios ang mga paghalad sa mga mananap nga sinunog kay matod pa human na gihalad ni Jesus ang iyang lawas ug dugo diha sa iyang kamatayon sa krus, diin ang nagpabilin sa maong pagpanghalad sa mga mananap nga sinunog, mao na lang ang mga nagsimba sa Dios-dios diin nagluhod sila sa mga mananap ug mga punu-an sa kahoy.
Ang unang tuyo sa Amahan diha sa pag-anhi sa iyang bugtong anank sa kalibutan mao gayud ang pagluwas kanatong tanan, diin Ang Dios maoy nangita kanato ug dili nga kita maoy nangita kaniya. Ang ikaduhang katuyu-an ni Jesus mao gayud ang pagpasabot sa kasugo-an sa Amahan nga gisangyaw ni Moises, ang napulo ka kasugo-an sa Dios, diin gipasabot ni Jesus nga ang napulo ka sugo mamahimo lang kining duha, una ang paghigugma sa Dios labaw sa tanan ug dili ka magbaton ug laing Dios gawas kaniya. Ang ikaduha mao ang paghigugma sa imong isigkatawo sama sa paghigugma nimo sa imong kaugalingon.
Kini nga mga kasugo-an naglangkob lamang sa usa ka pulong, ang pulong nga gugma diin maoy iyang gustong ipahari dinhi sa kalibutan, nga sa ato pa ang Dakong sugo sa Dios mao ang paghigugma gayud sa usag-usa. Mao kini ang gustong ipakita sa Dios dihang iyang gipadala ang iyang bugtong anank aron mapakita ang gugma nga tiunay diha sa atong tagsa-tagsa ka kasing-kasing. Diin atong mapalandungan nga Si Jesus nag pakatawo nga walay matawag nga bahandi, diin iyang gipakita nga luyo diha sa iyang mga pag-antos ug pagpasakit, apan sa kanunay nagpabilin ang iyang gugma nganhi kanatong mga katawhan.
Iyang gipakita ang sumbanan diha sa iyang pagluwas kanatong tanan , nga amo nga pag-antos ug pagdawat sa mga paglutos. Gitudlo sa Dios ang kahinungdanon sa pagpaubos, sa pagdawat sa mga kasakit ug pagtamay aron sa ingon mogawas gayud ang tinud-anay nga linugdangan diin sumala sa balaang kasulatan nagaingon nga kung magpaubos ka dinhi sa yuta nan ipataas ka ug ibayaw didto sa gingharian sa Dios apan kun magpahitaas ka dinhi sa yuta nan ipakaubos ka ug dili ilhon didto sa iyang gingharian sa langit.Kay ang pulong sa Dios dili pulong sa pagpasigarbo kundili ang pulong sa Dios pulong sa pagpaubos.
6 Kay nahimutang man ang tanan sumala sa gikahulagway, ang mga pari kanunayong nanulod sa unang lawak aron pagtuman sa gimbuhaton. 7 Apan ang Labawng Pari mosulod makausa sa usa ka tuig sa ikaduhang lawak. Sa pagsulod magdala siya sa halad nga dugo alang sa iyang mga sala ug sa mga sala sa katawhan. 8 Pinaagi ini ang Espiritu Santo nagtudlo nato nga dili bukas ang agianan padulong sa santwaryo sa sulod samtang naa pa ang unang lawak. 9 Mahinungdanon kaayong pagtulon-an ang gilarawan karon. Ang mga gasa ug sakripisyo dili makahingpit sa naghalad, 10 kay kining mga ilimnon, pagkaon ug uban pang paagi sa paglinis pinaagi sa tubig mga tawhanong lagda. Buhaton ni hangtod sa panahon sa pagbag-o.
11 Apan karon si Cristo ipakita isip Labawng Pari nga may kalabotan sa mga maayong butang ining panahon sa kabag-ohan. Misulod siya sa santwaryo nga dili binuhat sa tawo, mas harianon ug mas hingpit. 12 Sa ato pa, dili minugna. Wala siya magdalag dugo sa mga kanding ug toro. Ang kaugalingong dugo ang gidala. Misulod siya aron pagkab-ot sa hingpit nga kaluwasan. 13 Kon ang pagsablig sa katawhan nga nahugawan sa sala og dugo sa kanding ug toro o ang pagkatagkatag sa abo sa laking baka maghatag og tawhanong kalinis ug kabalaan, 14 unsa pa kaha ang pagsablig sa dugo ni Cristo! Linamdagan sa tunhayng Espiritu, mihalad si Cristo sa kaugalingon isip walay buling nga halad ngadto sa Diyos. Ang iyang dugo mipapas sa mga daotan tang buhat. Sa ingon, makaalagad ta karon sa buhing Diyos.
15 Busa, si Cristo ang tigpataliwala sa bag-ong kasabotan o Kasabotan. Ang iyang kamatayon magbayad sa mga sala nga atong nabuhat ubos sa Daang Kasabotan. Ang saad gihatag sa tanang gitawag alang sa kinabuhing dayon. 16 Ingon sa tanang kasabotan, kinahanglang paaboton nga mamatay ang naghimo ini. 17 Ang kasabotan nalig-on sa kamatayon ug walay kahulogan samtang ang naghimo buhi pa. 18 Mao nga ang unang kasabotan gipanghimatuod pinaagi sa dugo. 19 Gipahibalo ni Moises sa nagkatigom nga katawhan ang tanang kasugoan sa balaod. Unya, mikuha siyag dugo sa toro ug kanding nga iyang gisagolag tubig. Nagkuha pod siyag isopo ug pulang panapton nga delana ug gisabligan ang libro sa kasabotan ug sa katawhan sa 20 pag-ingon: Kini ang dugo sa Kasabotan nga gisugo kaninyo sa Diyos. 21 Sa samang paagi, gisabligan niya sa dugo ang santwaryo ug ang tanang galamiton sa paghalad. 22 Sumala sa Balaod, halos ang tanang paglinis kinahanglang himoon sa dugo. Walay pasaylo kon walay dugo nga iula.
PAGPAAMBIT SA MENSAHE:
Sa unang kasabutan, ang gimbuhaton sa unang mga tinawag mao gayud ang paghalad sa mga mananap nga sinununog ug ang dugo sa mananap aron sa pagpapapas sa mga kasal-anan sa tawo, diin kun walay mga paghalad nan walay mga pagpasaylo nga mahitabo. Kining nga pamaagi gisagop usab sa mga Dios-dios nga pagtulun-an niadtong panahuna diin sila nagahalad usap sa mga mananap nga sinunog.
Apan sa dihang si Jesus nagpakamatay ug gilansang sa krus, wala na dawata sa Dios ang mga paghalad sa mga mananap nga sinunog kay matod pa human na gihalad ni Jesus ang iyang lawas ug dugo diha sa iyang kamatayon sa krus, diin ang nagpabilin sa maong pagpanghalad sa mga mananap nga sinunog, mao na lang ang mga nagsimba sa Dios-dios diin nagluhod sila sa mga mananap ug mga punu-an sa kahoy.
Ang unang tuyo sa Amahan diha sa pag-anhi sa iyang bugtong anank sa kalibutan mao gayud ang pagluwas kanatong tanan, diin Ang Dios maoy nangita kanato ug dili nga kita maoy nangita kaniya. Ang ikaduhang katuyu-an ni Jesus mao gayud ang pagpasabot sa kasugo-an sa Amahan nga gisangyaw ni Moises, ang napulo ka kasugo-an sa Dios, diin gipasabot ni Jesus nga ang napulo ka sugo mamahimo lang kining duha, una ang paghigugma sa Dios labaw sa tanan ug dili ka magbaton ug laing Dios gawas kaniya. Ang ikaduha mao ang paghigugma sa imong isigkatawo sama sa paghigugma nimo sa imong kaugalingon.
Kini nga mga kasugo-an naglangkob lamang sa usa ka pulong, ang pulong nga gugma diin maoy iyang gustong ipahari dinhi sa kalibutan, nga sa ato pa ang Dakong sugo sa Dios mao ang paghigugma gayud sa usag-usa. Mao kini ang gustong ipakita sa Dios dihang iyang gipadala ang iyang bugtong anank aron mapakita ang gugma nga tiunay diha sa atong tagsa-tagsa ka kasing-kasing. Diin atong mapalandungan nga Si Jesus nag pakatawo nga walay matawag nga bahandi, diin iyang gipakita nga luyo diha sa iyang mga pag-antos ug pagpasakit, apan sa kanunay nagpabilin ang iyang gugma nganhi kanatong mga katawhan.
Iyang gipakita ang sumbanan diha sa iyang pagluwas kanatong tanan , nga amo nga pag-antos ug pagdawat sa mga paglutos. Gitudlo sa Dios ang kahinungdanon sa pagpaubos, sa pagdawat sa mga kasakit ug pagtamay aron sa ingon mogawas gayud ang tinud-anay nga linugdangan diin sumala sa balaang kasulatan nagaingon nga kung magpaubos ka dinhi sa yuta nan ipataas ka ug ibayaw didto sa gingharian sa Dios apan kun magpahitaas ka dinhi sa yuta nan ipakaubos ka ug dili ilhon didto sa iyang gingharian sa langit.Kay ang pulong sa Dios dili pulong sa pagpasigarbo kundili ang pulong sa Dios pulong sa pagpaubos.
No comments:
Post a Comment