Monday, April 21, 2008

Gugma

1 CORINTHO 13: 1 ~ 13

1 Kon ako tigpanultig mga dila sa mga tawo ug sa mga manolunda, apan walay gugma, ako usa lamang ka masaba nga agong o piyangpiyang nga nagatagingting. 2Ug kon ako may mga gahum sa paghimog profesiya, ug makasabut sa tanang mga tinago ug sa tanang kahibalo, ug kon ako nakabaton sa hingpit nga pagtoo nga tungod niana arang ko mabalhin ang mga bukid, apan walay gugma, ako walay kapuslanan. 3Kon ipanghatag ko ang tanan kong katigayonan, ug kon itahan ko ang akong lawas aron pagasunogon, apan walay gugma, kini dili magapulos kanako.

4 Ang gugma mapailubon ug mapuangoron. Ang gugma dili masinahon, dili tigpagawal. 5Ang gugma dili tigpaburot, dili bastos, dili maakop-akopon, dili masuk-anon o maligotguton; 6ang gugma wala magakalipay sa mga buhat nga dili matarung, hinonoa nagakalipay kini sa mga butang nga maminatud-on. 7Ang gugma mopailub sa tanang mga butang, motoo sa tanang mga butang, molaum sa tanang mga butang, moantus sa tanang mga butang.

8 Ang gugma wala gayuy pagkatapus; apan kon aduna may mga paghimog profesiya, kini igahiklin ra unya; kon aduna may pagsultig mga dila, kini pagahunongon ra unya; kon aduna may kahibalo, kini igahiklin ra unya. 9Kay ang ato ugod nga kahibalo karon dili man hingpit, ug maingon man ang atong pagpanghimog profesiya; 10apan kon ang hingpit moabut na, nan, ang dili hingpit igahiklin na lang unya.

11Sa bata pa ako, nagsulti ako nga ingon ug bata, nagpanghunahuna ako nga ingon ug bata, nagpangatarungan ako nga ingon ug bata; apan sa nahamtong na ako, gihiklin ko ang mga paaging binata. 12Kay sa karon, kita nagasud-ong sa mga hanap nga panagway daw pinaagi ug salamin, apan nakita ra nato kini unya sa laktud nga nawong ug nawong. Sa karon, bahin lamang ang akong nahibaloan, apan unya masabtan ko ra ang tanan, maingon nga ang tanan kanako nahisabtan na. 13Ug karon magapabilin kining totulo: ang pagtoo, ang paglaum, ug ang gugma, apan ang labing daku niini mao ang gugma.

PAGPAAMBIT SA MENSAHE:

Ang maong mensahe naghisgot ug Gugma diin mao kini ang hinungdan nga ang kalibutan nga atoong gipuy-an karon nahiabot pa niining mga tuiga ug diin bisan sa pagkamasalaypon sa tawo apan tungod as gugma sa Dios Amahan sa iyang mga katawhan, nagpabilin ang kalibutan nga nagbarog tungod sa gugma ug kabubut-on sa Dios.

Bisan sa napulo kasugo sa Dios Amahan diin kina gisangyaw ni Moises sa dihang gihatag sa Dios kaniya ang maong mga sugo diha sa tinabliya nga bato didto sa bukid sa Senai, diin nagsumikad kini sa Gugma sa Dios sa iyang mga sumusunod. Bisan sa pagpakatawo sa anak sa Dios diin nakig-uban siya sa mga yano nga mga katawhan ug diin diha mgaa yano nga mga tawo niya gikuha ang iyang mga sinaligan o mga apostoles.
:
Si Jesus nagpasabot nga wala siya moanhi sa kalibutan aron pagsilot kanato apan aron sa pagluwas kanato sa atong mga kasal-anan, ug diin iyang gipasabot ang napulo ka kasugo-an sa Dios mamahimo lamang duruha, diin ang una mao ang paghigugma sa Dios labaw sa tanan, ug dili ka magbaton ug laing Dos gawas kaniya, ug ang ikaduha nga kasugo-an mao paghigugma sa imong mga kaaway o sa imong isigkatawo sama sa paghigugma sa imong kaugalingon.

Diin nagpasabot mga igsoon nga kun masupak mo ang usa sa maong mga kasuga-an nan nasupak mo na ang napulo ka kasugo-an sa Dios. Nga sa ato pa mga igsoon ang maong mga kasugo-an sa Dios nagkahulugan kini ug Gugma.

Bisan ang pagpalansang ni Jesu Cristo diha sa Krus usa kini ka simbolo sa gugma diin iyang gihalad ang iyang lawas ug dugo para sa kaluwasan dili kang sa iyang mga sumusunod kundili hasta usab niadtong nanaglutos kaniya.

Mao kini ang gugma nga gipasinati sa Dios diha sa yang mga katawhan diin gitawag kini ug “unconditional love”, diin mao usab kini ang iyang gihatag nga gugma ngadto sa unang Adan ug Eba dinhi sa kalibutan sa wala pa sila matental sa kasal-anan. Apan bisan pa niadtong tanan nagpadayun ang gugma sa Dios diin gusto niyang mahimong sukaranan ang maong gugma sa pagtulon-an nga iyang gibarugan dos mil na katuig ang nakalabay.

Diin mao kini ang iyang gipaambit sa iyang mga sumusunod ug mga apostoles taliwala sa mga paglutos sa mga Judio niadtong panahuna. Diin tungod sa kabubut-on sa Dios siya mismo, si Jesu Cristo ang nagatukod ug nangamahan niining pagtulon-an nga atong gibarugan diin namugna kini taliwala sa mga paglutos ug pagbiay-biay.


Apan ginaingon nga ang gantangan kun mapuno kaluson gayud kini diin niining panahuna ato pang masinati ang maong pasensya ug paghigugma sa Dios sa mga katawhan sa kalibutan apan inig balik na sa anak sa tawo, mao usab ubya kini ang pagkalos sa gantangan sa pasensya sa Dios diin bulahan unya kadtong nagpatalinghug ug nagasukli usab sa gugma sa Dios pinaagi sa paghigugma, sa hugot nga pagtoo ug sa hinay-hinay nga pag-ampo kay mahatagan gayud siya sa kinabuhi nga walay katapusan

No comments:

Holy Spirit of Blessed Mother of Mercy

Easter Greetings Of Holy Spirit of Sr. Santo NiƱo