Monday, November 3, 2008

Ang Pag-alagad Ni Pablo Sa Iglisea

COLOSAS 1: 24~29
24 Nalipay ko karon bisan sa akong giantos alang ninyo. Gihingpit ko sa kaugalingong lawas ang nakulang sa pag-antos ni Cristo alang sa iyang lawas, ang Simbahan. 25 Gialagaran nako ang Simbahan sukad nga gitugyan kanako sa Diyos ang kaakohan aron matuman ang iyang plano alang ninyo. 26 Ang gipasabot ko mao nga ang kahibulongang tuyo gitago sa daghang katuigan ug kaliwatan. Apan karon gipadayag na sa Diyos ngadto sa iyang mga balaan.

27 Buot sa Diyos nga mahibaw-an nila ang mga bahandi sa iyang Himaya nga gitagana sa kahibulongan niyang laraw alang sa katawhang pagano: Si Cristo naa ninyo ug maglaom unta mo sa Himaya sa Diyos. 28 Si Cristo ang among gisangyaw. Nagpahimangno ug nagtudlo mi sa tanan mahitungod sa tinuod nga kaalam. Malaomon mi nga mahingpit ang tanan diha ni Cristo. 29 Busa, naningkamot ko ug nakigbisog inabagan sa kusog ni Cristo nga gamhanang nagbuhat dinhi nako.

PAGPAAMBIT SA MENSAHE:

Ang maong ebanghelyo nagsaysay sa mga pagskripisyo sa mga Apostoles sama kang Pablo diha sa pagsangyaw niya niining maong kamatuoran. Siya ug ang mga kauban niyang mga Apostoles nagmaisugon sa pagsangyaw sa mga pulong ug mga pagtulon-an ni Jesus diin bisan wala na si Jesus diha kanila apan nagpabilin ang lawas ni Jesus nga mao ang iglisea nga atong gibarugan , ang iglisea sa tinago nga kamatuoran. Usahay makapamalandong kita kung naa naba kaha ang Pilipinas sa panahun ni Jesus nganong wala man kini mahiapil sa mga pagsangyaw ni Jesus. Matod pa sa “Philippine History” ug base sa mga “archeological facts”, Ang nabantog nga “Ifugao Rice Terraces” ania na kini o napabarog na kini sa milabay nga 3 ka libo ka tuig, nga sa ato pa kun Si Jesus natawo sa mga 2 ka kibo ka tuig ang milabay, nan ania na ang Pilipinas sa panahun ni Kristo, apan kabubot-on sa Dios nga sa panahun ni Kristo didtong dapita sa Jerusalem kini masangyaw diin mao man kadto ang sentro sa pagtulun-an niadtong panahuna. Ug diin mikuyanap usab kini diha sa mga kasikbit sa Jerusalem sama sa Roma ug uban pa.

Apan ginaingon diha sa balaang kasulatan nga ang pag-alagad sa Dios wala magsukad diha sa imong kadugayon sa pagsilbi ug pagsangyaw sa iyang pulong, sa ato pa ang kaluwasan sa atong kalag nagaagad kini diha ra mismo sa atong kinasing nga pgtuo ug pangaliya sa Dios . Usa ka pagtulun-an ang gipakita sa usa ka tulisan didto sa kalbaryo diin uban ni Jesus ug sa iyang usa ka kauban nga tulisana gihapon, diin sila gilansang didto sa krus apan tungod sa hugot nga pagtuo ug pagbasol sa iyang kasal-anan, diin nakita ni Jesus ang kaputli sa kasing-kasing sa maong tulisan nan diha-diha dayun gidala siya ni Jesus ngadto sa iyang gingharian sa paraiso.

Bisan ang napulo ug duha ka apostoles ni Jesus diin maisogon kining nagsangyaw sa pulong ug binuhatan sa Dios diin halos ang tanan kanila gipatay didtong dapita sa Roma, gipatay sila sa mga pagano o sa mga tawo nga wala motoo kang Jesus. Sama kang Pedro ug kang Pablo diin gibitay sila nga gipagtu-ali matod sa ubang sinulat, apan wala nila kahadloki ang ilang kamatayon diin diha sa baba sa kamatayon atubangan sa mahait nga hinagiban sa mga berdugo, ilang gidawat ang tanan ug ilang gihimaya ang Dios sa langit pinaagi sa pagkanta ug mga awit sa pagdayeg, kay para kanila walay pulos ang ilang tawhanon nga lawas diin maoy importante ang ilang kalag nga makaangkon ug kahingpitan sa kaluwasan diha kang Kristo Jesus. Usa kini kamatuoran diha sa balaang kasulatan nga nagaingon:” Ayaw kahadloki ang tawo nga makapatay sa imong lawas apan walay mahimo sa imong kalag, maoy kahadloki ang Dios nga maoy tag-ya sa imong kalag.

No comments:

Holy Spirit of Blessed Mother of Mercy

Easter Greetings Of Holy Spirit of Sr. Santo NiƱo