Thursday, February 7, 2008

Si Jesus Ang Matuod Nga Paras

JUAN 15 : 1~17

1 "Ako mao ang tinuod nga tanum nga paras, ug ang akong Amahan mao ang tig-alima. 2Ang tanan kong sanga nga dili mamunga, kini iyang pamutlon; ug ang tanang sanga nga mamunga, kini iyang pagahinloan aron mamungag labi pang daghan. 3Kamo nangahinlo na tungod sa pulong nga akong gisulti kaninyo. 4Pabilin kamo kanako, ug pabilin ako kaninyo. Maingon nga ang sanga sa iya rang kaugalingon dili makabunga, gawas kon magapabilin kini sa tanum, sa ingon usab kamo dili makapamunga gawas kon magpabilini kamo kanako.

5Ako mao ang tanum nga parras, kamo mao ang mga sanga. Ang magapabilin kanako, kang kinsa magapabilin ako, mao siya ang magapamungag daghan, kay gawas kanako wala gayud kamoy arang mahimo. 6Ang tawo nga dili magapabilin kanako, igasalibay siya sama sa sanga ug malaya; ug ang mga sanga pamuniton ug igaitsa ngadto sa kalayo ug mangasunog sila. 7Kon kamo pabilin kanako, ug ang akong mga sulti pabilin kaninyo, pangayo kamog bisan unsa nga inyong gusto, ug kini pagabuhaton alang kaninyo. 8Ang akong Amahan mapasidunggan sa diha nga mamunga kamog daghan, ug nga sa ingon pagahimatud-an nga kamo akong mga tinun-an. 9 Sama sa paghigugma kanako sa Amahan, ako sa ingon nahigugma kaninyo; pabilin kamo diha sa akong gugma.

10Kon tumanon ninyo ang akong sugo, magapabilin kamo sa akong gugma, maingon nga gituman ko ang mga sugo sa akong Amahan ug nagapabilin ako diha sa iyang gugma. 11Kining mga butanga gisulti ko kaninyo, aron ang akong kalipay magapabilin diha kaninyo, ug ang inyong kalipay mamahingpit. 12"Mao kini ang akong sugo, nga kinahanglan maghigugmaay kamo ang usa sa usa sama sa akong paghigugma kaninyo. 13Walay bisan kinsa nga may gugma nga labaw pa niini, nga ang usa ka tawo magahalad sa iyang kinabuhi sa pagpakamatay alang sa iyang mga higala. 14Kamo mga higala nako kon magatuman kamo sa akong isugo kaninyo.

15Dili ko na kamo nganlan nga mga ulipon, kay ang ulipon dili masayud sa ginabuhat sa iyang agalon. Apan ginganlan ko kamo nga mga higala, kay ang tanan nga nadungog ko gikan sa akong Amahan, kini gipahibalo ko man kaninyo. 16Kamo wala magpili kanako, hinonoa ako mao ang nagpili kaninyo ug nagtudlo kaninyo aron managpanglakaw kamo ug managpamunga, ug magalungtad ang inyong bunga; aron nga pinaagi sa akong ngalan igahatag kaninyo sa Amahan ang bisan unsang butang nga inyong pangayoon kaniya. 17Ang akong sugo kaninyo mao kini, nga kinahanglan maghigugmaay kamo ang usa sa usa.

PAGPAAMBIT SA MENSAHE:

Ang maong ebanghelyo nagpasabot kini ug pasambingay, diin si Jesus nagtandi sa iyang kaugalingon sa paras o “grapes” ug ang Dios amahan mao nag tigatiman sa maong grapes aron kini molipang ug modaghan. Nagpasabot kini nga si Jesu-Cisto maoy puno-an sa sa iglesia sa kamatuoran nga atong gibarugan diin tanan nga gusto moambit ug nagatoo kaniya magpadool kanunay aron makakuha sa maga insaktong giya sa kinabuhi nga kristohanon.

Iyang gipasabot sa maong mensahe nga kitang iyang mga sumusunod mao ang mga salingsing sa maong parasan ug sa higayun nga kutloon ug itanum nga linghod pa dili gayud kita mabuhi. Kinahanglan gayud nga makagamot siya diha sa atong kaugalingon . Ang mga giya sa espiritu sa Dios diin maoy atong sundon sa atong pagpakabuhi ug ingon sa atong pagsangyaw sa kamatuoran.

Kinahanglan ang paghigugma sa usag usa ug ipakita ang pag-igso-onay ug pagsandurot sa kristohanong pagtulon-an aron nga mogamot gayud diha sa tagsa tagsa ka kaugalingon ang pagtulon-an nga langitnon, aron himayaon kita didto a gingharian sa Dios Amahan pag-abot sa dakong paghukom.

No comments:

Holy Spirit of Blessed Mother of Mercy

Easter Greetings Of Holy Spirit of Sr. Santo NiƱo